You are currently viewing ZLATOKOPKA

ZLATOKOPKA

  • Post category:Kurzy
  • Reading time:19 mins read

Pozrite sa ako je možné pristupovať k návštevnosti webu svojich stránok, ide to aj bez drahých reklám a predražených marketingových špecialistov.

ZLATOKOPKA diel 1

PREPIS VIDEA:

Dobrý deň prajem. Vitajte v tomto úvodnom videu venovaný zlatokopkám. Tento seriál ktorý sa mi podarilo dať dokopy pre každého kto má záujem o internet a marketing, resp. o posunutie priečok svojich webových stránok na konkrétne kľúčové slová. 

Rád by som na úvod predstavil nejaké základné informácie o tomto mojom projekte a v prvom rade začnem s tým, o čom vlastne tá zlatokopka je. Pre taký úvodný príklad som si zvolil práve web radovanvitek.sk. Kde som podľa zlatokopiek identifikoval konkrétne kľúčové slová na ktoré som už začal nejakým spôsobom cieliť. 

A chcem vám tieto výsledky prinášať hneď ako budú relevantné. Takže poďme sa rovno na to pozrieť. Cieľom zlatokopiek je aby sme čo najviac kľúčových spojení a kľúčových slov dostali na prvé stránky Googlu bez platenej reklamy a veľmi jednoducho si to vieme odkontrolovať prípadne pozrieť, ako si stoja jednotlivé kľúčové slová. Začneme príkazom allintitle. 

Toto spojenie značí zoznam výsledkov, ktoré sa nachádzajú v názve jednotlivých podstránok. Začneme napr. slovom žalúzie. Ak dám enter, tak zistíme že slovo ,,žalúzie“ sa v jednotlivých zoznamoch a názvoch.

Akonáhle si k nemu doplníme ,,vonkajšie žalúzie„, ak zistíme že sa vyhľadáva už len 4430 krát. Ak k tomu doplníme slovo cena, tak zistíme že ,,vonkajšie žalúzie cena“ majú v názve jednotlivé stránky len 10 krát. 

A teraz je zaujímavé zistiť koľkokrát sa slovo ,,vonkajšie žalúzie cena“ v skutočnosti vyhľadáva, a podľa toho vieme zvážiť či má význam cieliť na takéto kľúčové slovo. Ja ukážem ale iné kľúčové spojenie. A môžeme tam rovno dať ,,kam investovať 10000 eur“.

Takto zistíme že nikto z jednotlivých stránok nemá v názve toto kľúčové slovo ,,kam investovať 10000 eur“. To je super ale teraz by sme mali zistiť koľko resp. či je vôbec toto kľúčové spojenie vyhľadávané. Na to som si pripravil samotnú zlatokopku. A ukážem vám aj konkrétne kľúčové slová. 

Takže ak sa pozrieme na to, zistíme že kľúčové spojenie ,,kam investovať 10000“ vyhľadáva na Googli približne 110 užívateľov za mesiac, čo je zaujímavé číslo vzhľadom na to, že akonáhle sa začneme objavovať na prvej strane, tak by nám to malo automaticky priniesť očakávanú návštevu. Presne kvôli tomu vám ukazujeme tieto kľúčové slová. 

Na tieto kľúčové spojenia som od 17.4 spustil jednotlivé podstránky. Napísal som nejaké články a hneď je tu ,,kam investovať 10000 eur“. Vidíme že aj v názve sa nachádza toto kľúčové spojenie ,,kam investovať 10000 eur„. Nachádza sa to v nadpise. A určite sa to bude niekoľkokrát opakovať v texte.

Tieto články sú presne robené na mieru tohto vyhľadávaného kľúčového spojenia. A hneď ako budeme mať relevantné čísla, to znamená že keď Google robot prebehne túto našu podstránku a začne ju indexovať. 

Pod týmto kľúčovým spojením hneď zistíme ako sme sa posunuli, takže verím že to bude čoskoro. Všetky tieto kľúčové spojenia aj s hľadanosťou viacmenej budeme preberať v týchto zlatokopkách a verím že hneď od úvodu vám budem vedieť ukazovať aj náš posun ktorý sa nám podaril spraviť v rámci tohto projektu a budem veľmi rád ak budete zdielať aj Vaše výsledky čo sa vám podarilo v spolupráci s nami posunúť na popredné strany vyhľadávača. 

Zatiaľ je to všetko. Ak si tu prečítate všetky tieto informácie tak zistíte akým spôsobom funguje zlatokopka, ako budeme pokračovať a kde vlastne budeme zverejňovať tieto všetky naše dáta. Takže facebooková skupina sa volá Podnikajme spoločne. Čokoľvek sa tam spýtate resp. položíte nejakú otázku sa budem snažiť na ňu odpovedať.

Ak máte nejaké iné veci na mňa, kľudne sa na mňa obráťte. Prvý bod na ktorý by som bol rád, aby ste sa pozreli je merať a vyhodnocovať tak budem rád ak sa vám podarí rozchodiť nejaký Google Analytics alebo nejaké iné štatistiky aby ste vedeli od akého bodu začíname spolupracovať na zlatokopkách. 

Rád vám ukážem čísla ktoré sa mi podarili spraviť na jednom z mojich webov, ten web sa volá Bezhmyzu.sk . Toto je nejaká štandardná prevádzka ktorá bola minulý rok a pohybovala sa návštevnosťou možno nejakých 25-35. Ale akonáhle sme koncom roku začali pracovať na zlatokopkách, tak vidíte ako rapídne narástol ,,traffic“, takže celkový počet zobrazení a celkový počet kliknutí. 

Štandardne na stránke bezhmyzu.sk začína sezóna v období apríl-máj. Takže tieto čísla ktoré máme teraz, sme chytali viac menej cez sezónu, takže máj-august. Budem rád ak si tieto informácie pozriete, ak máte nejaké otázky, rád vám na nich odpoviem v našej skupine Podnikáme spoločne. ďakujem a želám pekný deň.

ZLATOKOPKA diel 2

PREPIS VIDEA:

Dobrý deň prajem. V tejto časti sa konečne dostávame k našej zlatokopke. Nebudem zdržovať a prejdeme rovno do akcie. 

Toto okno ktoré tu vidíte je Chrome v inkognito móde, aby Google nevedel zistiť moje spätné vyhľadávanie. Prejdime rovno do Googlu. A začnime tým najdôležitejším, a to je to je vyhľadávanie ,,allintitle“. Čokoľvek za týmto spojením napíšeme, nám Google vyhľadá a ukáže, či niekto ďalší smeruje na toto kľúčové spojenie. 

V našom prípade je to zlatokopka. Takže takú ukážku si môžeme dať z tohto príkladu betónové ploty. Ak si všimnete, allintitle:betónové ploty našiel niekde na internete približne 4450 výsledkov, to znamená že ak by sme aktuálne spravili nejakú podstránku na betónové ploty ktorá by sa tak nazývala, by sme si konkurovali s ďalšími viac ako 4000 rôznymi stránkami ktoré smerujú presne na toto kľúčové spojenie.

Takto si veľmi jednoducho vieme alebo viete aj sami zistiť tú najväčšiu konkurenciu ktorú máte na webe. Môžeme si vyskúšať z tej našej zlatokopky nejaké iné spojenie. 

Podľa toho nášho vyhľadávania s Google ads, napríklad kovaná brána by mala 116 výsledkov. Môžeme si dať ďalšiu kontrolu. Tu chcem ešte upozorniť že samozrejme nie je jedno či tam zadáte diakritiku alebo bez diakritiky. 

Pri spojení ,,bránka na plot“ nám našlo len 10. Avšak pri spojení ,,branka na plot“ už 122.To znamená že sme sa dostali k našim českým susedom takže hlavne kvôli tomuto ,,branka“ je chyba pretože by sme si konkurovali s nejakými českými podstránkami. 

Môžeme skúsiť ešte ,,kamenny plot„, má 83 výsledkov. Ak zadáme ,,kamenný plot“ 587. Čím viac konkurencie, tým je to pre vás ťažšie a komplikovanejšie sa dostať na prvé pozície.

Ale aj ak si pozriete nižšie v tomto mojom príspevku tak úplne dole som vybral zlatokopku priamo pre túto stránku o plotoch a môžeme prejsť rovno na niektoré výrazy. Takže ak si pozrieme napríklad ,,nízky plot do záhrady“ sa nenašiel žiaden výsledok, presne toto je to čo chceme vedieť a čo hľadáme v každom jednom výraze. 

Je tu veľmi veľká šanca ak napíšeme článok ktorý bude spĺňať nejaké technické požiadavky a parametre ktoré som popísal nižšie v článku, tak je naozaj veľmi vysoká šanca že sa začneme umiestňovať hneď prvých miestach. 

Kvôli čomu to všetko robíme je to, že ak sme si správne spravili analýzu zlatokopky alebo ak si si ju prípadne objednali u mňa, tak vieme s istotou zistiť našimi analytickými nástrojmi že ,,nízky plot do záhrady“ hľadá mesačne 1300 užívateľov. Otázka je koľko z tých používateľov internetu 1300 napr. v Bratislavskom kraji, ale pri takýchto vysokých číslach je určite zaujímavé zistiť a začať identifikovať tie kľúčové slová na ktoré začneme písať články alebo jednotlivé podstránky.

To už je na vás a vašom zvážení. Skúsime samozrejme ešte nejaké ďalšie kľúčové spojenia, ktoré vypadli z projektu zlatokopky. Jedno z nich ktoré ukazuje ,,luxusne ploty“ 1000 hľadaní. A nemali by sme tam mať tak isto žiadnu konkurenciu. Je to tak, ale keď sa pozrieme na ,,luxusné ploty“ už je približne 29 výsledkov. Takže má podľa mňa význam zvážiť, ako by sme boli schopní zadefinovať toto kľúčové spojenie luxusné ploty bez dĺžňa tak, aby to niekde nekričalo. 

Ale samozrejme aj 29 výsledkov je pomerne dosť na to, ak máte novú webstránku a snažíte sa dostať na prvé stránky tak to nebude úplne jednoduché ale samozrejme už minimálne v tomto kroku ste hneď do tretej stránky. 

Takže aj toto je zaujímavé zvážiť použitie ,,luxusné ploty“ bez dĺžňa. Poďme sa pozrieť na nejaké ďalšie. 

Keď zadám ,,betónový plot cena“. Počet výsledkov je 10. Aj tu je nejaký ten potenciál. Slovo ,,betonovy plot cena“ má konkurenciu ôsmich výsledkov, to znamená že môžete byť pomerne veľmi rýchlo na prvej stránke. Ale napríklad keď si dáme ,,dvojkrídlová brána 3m“ zistíme, že 260 užívateľov hľadá takéto kľúčové spojenie. Ale keď si tu zadáme ,,dvojkridlova brana 3m“ sa nič nenašlo, ale tak ako som spomínal, 260 hľadaní mesačne sa nájde práve na webe s takýmto výrazom, čo je celkom zaujímavé na napísanie nejakého článku. 

Keď si pozrieme text nižšie tak som tu vybral nejaké odporúčania na články. Ak sa bavíme o dvojkrídlovej bráne, tak som tu navrhol majiteľovi ,,dvojkridlova brana 3m – inšpirácie pre vaše rekonštrukcie“. Takto by mohol znieť nejaký názov na ktorý viete napísať článok. Ešte vás chcem upozorniť na jednu vec, ak napíšeme článok na slovo, na ktoré nikto necieli, tak napriek tomu je pravdepodobné že Google bude brať hlavne nejakých väčších výrobcov alebo predajcov. 

Google algoritmus až potom začne ponúkať tie texty ktoré sú evidentne napísané v krátkom čase. To znamená že ak je web rok, dva starý, tie články sa budú zobrazovať nižšie ako nejaká veľká konkurencia alebo nejaké veľké firmy. 

Takže toľko k zlatokopke. V prípade ak by si mali nejaké otázky, do komentára môžete napísať vaše otázky alebo v našej Facebook skupine Podnikajme spoločne. Ak tam napíšete váš web a budem mať na to čas. Veľmi rád vám poskytnem nejaké tie kľúčové spojenia zo zlatokopky. Ak by ste ju chceli komplet celú, viete si to priamo objednať u nás na e-shope. Ďakujem ešte raz a dovidenia.

ZLATOKOPKA Kaderníctvo príklad z praxe

PREPIS VIDEA:

Dobrý deň prajem. Keďže som narazil na dopyt na čo by sme mohli spraviť zlatokopky, sa pozrieme v dnešnej časti na kaderníctva. 

Kaderníctvo a podobné služby sú väčšinou lokálneho charakteru, takže treba sa pozerať na to ako na lokálnu službu a práve z tohto dôvodu je potrebná širšia analýza hlavne kvôli kľúčovým slovám lokalizujúcim na konkrétny úsek. 

Ak sa pozrieme na zlatokopku ktorú teraz vidíte na obrazovke. Z týchto hľadaných výrazov vidíme že na kľúčové slovo ,,kadernictvo Dúbravka“ nikto necieli a má 480 hľadaní za mesiac, čo je super. Otázka je, kde Janka, od ktorej máme dopyt podniká. Takže je fajn sa pozrieť na tieto kľúčové slová ktoré sú tu.

Určite akonáhle by sa ti, Janka podarilo spraviť nejaký pekný článok aj s popisom, tak ako je to uvedené v zlatokopke, to znamená správny nadpis, správne kľúčové slová, by si mala byť do pár týždňov pri týchto kľúčových slovách na prvom mieste vyhľadávaní.

Ale ako sa na to pozrieme tak Dúbravka, Aupark, Čierna voda, Senec, Petržalka, Trnava, Záhorská Bystrica sú všetky okolo Bratislavy. Je vidno ako často tvorí užívatelia internetu používajú vyhľadávanie najviac. 

Sú tu aj Topoľčany, ale drvivá väčšina všetkých kľúčových slov smeruje na Bratislavu a okolie. Ja som pri tejto analýze pozeral zoznam a je tam približne 980 slov, takže určite sa tam nájdu aj kľúčové slová ktoré by mohli súvisieť s tebou. To znamená či už lokalitou alebo nejakými konkrétnymi službami. To druhé čo som ti chcel povedať je tvoja konkurencia na webe. 

Pozrel som sa aj na to, takže najlepšie vyhľadávaním alebo najviac rozšíreným webom ktoré sa zobrazujú na slová kaderníctva sú: klier.sk , kaderníctvo Molnár, donnauomo.sk, kaderníctvo Bratislava, Svet kaderníctva. To sú asi najlepšie aktuálne weby, z týchto by si si mala zobrať príklad a pozerať si čo tam majú, ale minimálne na donnauomo.sk by sa dali spraviť ďalšie pomerne výrazné úpravy.

Je to klasický web, nie je tu uvedený blog a nie sú tu absolútne žiadne články ktoré by mohli priviesť ďalší potencionálnych zákazníkov. Web je to pekný ale asi pravdepodobne tým že kaderníctvo nie je tak rozšírené na webe. A nie sú súvisiace produkty s týmito službami ktoré sa tu predávajú, tak nepotrebujú až tak zlatokopku. 

Ale ak by si mala pekný web, mala by si na svojej stránke blog a na tom blogu by si začala zverejňovať články ktoré by súviseli s týmito kľúčovými slovami. Ja som neanalyzoval kľúčové slová napríklad na nejaké konkrétne strihy. 

Napríklad účes na stužkovú atď. To sú ďalšie kľúčové slová ktoré by si vedela krásne využiť. Ale tých analýzy bolo pomerne veľa čo nie je problém ale z časového a finančného hľadiska ani ja na to nemám momentálne čas aby som to tu zadarmo všetko ukazoval. Takže začni hlavne týmito slovami, zameraj sa na ne. Ak sa ti podarí napísať nejaké články bude to super a následne do toho blogu vieš pridávať už ďalšie blogové články o účesoch, o tom ako si vlasy ošetrovať atď.

Toto všetko sú hľadané výrazy ktoré užívatelia hľadajú. Verím že ti tieto konkrétne kľúčové slová pomôžu ak áno, budem rád ak to pridáš do našej Facebook skupiny a prípadne priamo do zlatokopiek, ak budeš mať nejaké ďalšie otázky neváha sa spýtať, veľmi rád na to odpoviem. Môžeme sa pozrieť aj na tie ďalšie kľúčové slová ktoré majú význam pre zlatokopku ich použiť. 

Ale to už by sme museli identifikovať lokalitu. Vedeli by sme analyzovať napríklad aj tie strihy, účesy alebo ďalšie rady, tipy ktoré užívatelia hľadajú. Na tie by si vedela písať a pripravovať nejaké články. Ak niečo, kľudne sa ozvi alebo nech sa ozve niekto ďalší kto by potreboval takúto pomoc. Veľmi rád ak, by mať na to čas tak to zverejním na našom webe prípadne v našej skupine Podnikajme spoločne. Ďakujem a majte sa pekne.

Radovan Vitek web oficial Radovan Vitek